Με την βοήθεια του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας, στα πλαίσια των δράσεών του για την ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών, υποδέχτηκε μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Πολωνία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών
Το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κόνιτσας, στα πλαίσια των δράσεών του για την ανάπτυξη διεθνών συνεργασιών, υποδέχτηκε μαθητές και εκπαιδευτικούς από την Πολωνία, την Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα που συμμετέχουν στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών
Comenius. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 30 Μαρτίου 2011, στις εγκαταστάσεις του, στη Μαθητική Εστία Κόνιτσας. Το πρόγραμμα Comenius, που βοηθά τα σχολεία να αναπτύξουν συνεργασίας και να ανταλλάξουν εμπειρίες οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από το Λύκειο Κατσικάς σε συνεργασία με σχολεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Πολωνία, Ισπανία & Ιταλία).
Κατά την επίσκεψη, μαθητές και Εκπαιδευτικοί αρχικά, ενημερώθηκαν για τις δράσεις του ΚΠΕ Κόνιτσας, για το φυσικό και το πολιτισμικό περιβάλλον της περιοχής. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με αντικείμενο: «Ο Εθνικός Δρυμός Βίκου- Αώου» Το πρόγραμμα με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του Κέντρου Περιβαλλοντικής Κόνιτσας περιελάμβανε εργασίες στο χώρα του ΚΠΕ και στο πεδίο. Προηγήθηκε ενημέρωση με προβολή σχετικού με το θέμα εκπαιδευτικού υλικού και παρουσίαση των ταμπλό της μόνιμης έκθεσης του Κέντρου.
Κατά τη μετάβαση στο πεδίο με το λεωφορείο, οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν την πόλη και τον κάμπο της Κόνιτσας, την κοιλάδα του Αώου, τις ζώνες βλάστησης και το γύρω ανάγλυφο.
Στο πεδίο, στη γέφυρα Κλειδωνιάς επί του Βοϊδομάτη ποταμού, που βρίσκεται στον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού Βίκου - Αώου, το πρόγραμμα περιελάμβανε παρατήρηση του χώρου ως συνόλου, μελέτη των πινακίδων με τα μέτρα προστασίας του Δρυμού, ενημέρωση για το τοξωτό πέτρινο γεφύρι και το αρδευτικό έργο, περιβαλλοντική διαδρομή εντός του πυρήνα, έλεγχο της ποιότητας των νερών του Βοϊδομάτη, καταγραφή της βιοποικιλότητας, περιβαλλοντικά παιχνίδια και εργασίες ομάδων.
Στο πρόγραμμα αξιοποιήθηκαν υλικά και όργανα μελέτης πεδίου, όπως θερμόμετρα, βαλιτσάκια με χρήση αντιδραστηρίων για τον έλεγχο της ποιότητας του νερού, ΡΗάμετρα, μετροταινίες, μεγεθυντικοί, φακοί, κλείδες, πυξίδα και κιάλια.
Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να αφουγκραστούν τους ήχους και τις μυρωδιές της άγριας φύσης, να χαρούν τα χρώματα, τις παραξενιές τα μυστήριά της, τα φυτά της, που κάποια από αυτά αξιοποιήθηκαν από τους Βικογιατρούς να αναζητήσουν ίχνη της ανθρώπινης παρουσίας από to παρελθόν (βραχοσκεπές των προϊστορικών ανθρώπων) ως και σήμερα, να εξερευνήσουν, να παρατηρήσουν, να κάνουν μετρήσεις, να συγκρίνουν, να αθληθούν, να εκφραστούν και να αντιληφθούν την αναγκαιότητα για την προστασία της φύσης από τις επιβλαβείς ανθρώπινες δραστηριότητες.
Οι μαθητές εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί εκφράστηκαν θετικά για τις εμπειρίες που αποκόμισαν, ανέφεραν ότι δεν έχουν βιώσει, κάτι αντίστοιχο στη χώρα τους και χαρακτήρισαν το θεσμό των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα ως πρωτοποριακό.
Κατά την επίσκεψη, μαθητές και Εκπαιδευτικοί αρχικά, ενημερώθηκαν για τις δράσεις του ΚΠΕ Κόνιτσας, για το φυσικό και το πολιτισμικό περιβάλλον της περιοχής. Στη συνέχεια, συμμετείχαν σε πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με αντικείμενο: «Ο Εθνικός Δρυμός Βίκου- Αώου» Το πρόγραμμα με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του Κέντρου Περιβαλλοντικής Κόνιτσας περιελάμβανε εργασίες στο χώρα του ΚΠΕ και στο πεδίο. Προηγήθηκε ενημέρωση με προβολή σχετικού με το θέμα εκπαιδευτικού υλικού και παρουσίαση των ταμπλό της μόνιμης έκθεσης του Κέντρου.
Κατά τη μετάβαση στο πεδίο με το λεωφορείο, οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν την πόλη και τον κάμπο της Κόνιτσας, την κοιλάδα του Αώου, τις ζώνες βλάστησης και το γύρω ανάγλυφο.
Στο πεδίο, στη γέφυρα Κλειδωνιάς επί του Βοϊδομάτη ποταμού, που βρίσκεται στον πυρήνα του Εθνικού Δρυμού Βίκου - Αώου, το πρόγραμμα περιελάμβανε παρατήρηση του χώρου ως συνόλου, μελέτη των πινακίδων με τα μέτρα προστασίας του Δρυμού, ενημέρωση για το τοξωτό πέτρινο γεφύρι και το αρδευτικό έργο, περιβαλλοντική διαδρομή εντός του πυρήνα, έλεγχο της ποιότητας των νερών του Βοϊδομάτη, καταγραφή της βιοποικιλότητας, περιβαλλοντικά παιχνίδια και εργασίες ομάδων.
Στο πρόγραμμα αξιοποιήθηκαν υλικά και όργανα μελέτης πεδίου, όπως θερμόμετρα, βαλιτσάκια με χρήση αντιδραστηρίων για τον έλεγχο της ποιότητας του νερού, ΡΗάμετρα, μετροταινίες, μεγεθυντικοί, φακοί, κλείδες, πυξίδα και κιάλια.
Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να αφουγκραστούν τους ήχους και τις μυρωδιές της άγριας φύσης, να χαρούν τα χρώματα, τις παραξενιές τα μυστήριά της, τα φυτά της, που κάποια από αυτά αξιοποιήθηκαν από τους Βικογιατρούς να αναζητήσουν ίχνη της ανθρώπινης παρουσίας από to παρελθόν (βραχοσκεπές των προϊστορικών ανθρώπων) ως και σήμερα, να εξερευνήσουν, να παρατηρήσουν, να κάνουν μετρήσεις, να συγκρίνουν, να αθληθούν, να εκφραστούν και να αντιληφθούν την αναγκαιότητα για την προστασία της φύσης από τις επιβλαβείς ανθρώπινες δραστηριότητες.
Οι μαθητές εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί εκφράστηκαν θετικά για τις εμπειρίες που αποκόμισαν, ανέφεραν ότι δεν έχουν βιώσει, κάτι αντίστοιχο στη χώρα τους και χαρακτήρισαν το θεσμό των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα ως πρωτοποριακό.
ΠΗΓΗ: haberi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου