Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΑΓΩΓΟΥ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ Ν. ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ
Ο αγωγός, σε γενικές γραμμές, ακολουθεί την όδευση της Εγνατίας οδού, όπως τουλάχιστον προτείνεται στην παρούσα φάση, από τους μελετητές. Ωστόσο δεν λείπουν και οι λοξοδρομήσεις, με τον αγωγό να προσγειώνεται στην όχθη της λίμνης! Κι ενώ η «πολεμική» αναμέτρηση για την απόκτηση των μεγάλων αποθεμάτων φυσικού αερίου στην Κασπία και κυρίως στο Αζερμπαϊτζάν και για την όσο πιο άμεση κατασκευή των αγωγών γίνεται όλο και πιο έντονη, με την Ελλάδα να προσπαθεί να αξιοποιήσει τη στρατηγική της θέση, οι πολίτες της Ηπείρου, όντας απλοί «οπλίτες», προσπαθούν να κάνουν ό,τι μπορούν για να επηρεάσουν όχι την έκβαση αλλά την πορεία τουλάχιστον της αναμέτρησης. Η ευκαιρία τούς δίνεται στο πλαίσιο του διαλόγου που έχει ανοίξει επί της πρότασης για τη χάραξη του τράνσιτ αγωγού του ελληνοϊταλικού φυσικού αερίου (ITGI), που θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στη Θεσπρωτία. Η πρόταση αυτή κατέφτασε στις αρμόδιες υπηρεσίες και στις τοπικές αρχές πριν από έναν μήνα περίπου, κι αποτέλεσε την αφορμή για να αποκτήσει το θέμα του αγωγού και γιαννιώτικο ενδιαφέρον. Ήδη υπάρχουν οι πρώτες αντιδράσεις για την όδευση του αγωγού επί εδάφους νομού Ιωαννίνων. Εκτιμάται όμως ότι θα υπάρξουν κι άλλες, δεδομένου του ότι λόγω του «Καλλικράτη» πολλές υπηρεσίες και νέοι δήμαρχοι δεν έχουν πληροφορηθεί για το τι ακριβώς γίνεται. Η εφημερίδα "Ηπειρωτικός Αγών" αποκαλύπτει σήμερα τη διαδρομή για τον αγωγό που προτείνει η μελετητική εταιρία C&M Engineering A.E. εντός των νομών Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας.Τον αγωγό φυσικού αερίου υποδέχεται στην ουσία η λίμνη πηγών Αώου, και συγκεκριμένα η περιοχή μεταξύ της λίμνης και του Μετσόβου. Η προτεινόμενη χάραξη περνάει στη συνέχεια πάνω από τη Χρυσοβίτσα και από το Γρεβενίτι, δίπλα από την Ιερά Μονή Βουτσάς, κατεβαίνει προς Μηλιωτάδες και από κει στην Ποταμιά. Το μεγαλύτερο μέρος της προτεινόμενης αυτής χάραξης βρίσκεται εντός του εθνικού πάρκου Βόρειας Πίνδου.Υπάρχει όμως και μια εναλλακτική χάραξη, η οποία επίσης προτείνεται από την εταιρία, και η οποία είναι πιο κοντά στη διαδρομή που ακολουθεί η Εγνατία οδός. Ο αγωγός δηλαδή περνάει κάτω από τη Χρυσοβίτσα και ακολουθεί την Εγνατία μέχρι την Ποταμιά. Προφανώς, οι μελετητές προκρίνουν την πρώτη χάραξη καθώς η δεύτερη χάραξη είναι πιο δύσκολο τεχνικό έργο λόγω των βουνών.Από την Ποταμιά και μετά, υπάρχει μία και μοναδική χάραξη. Πάει προς Κρυόβρυση, περνάει ανάμεσα από Μάζια και Σπόθους και συνεχίζει προς τη λίμνη των Ιωαννίνων εντός της περιοχής Natura! Μάλιστα ο αγωγός διέρχεται δίπλα από τη λίμνη, μεταξύ της Μονής Ντουραχάνης και των Λογγάδων. Με τη χάραξη να παραμένει εντός της προστατευόμενης περιοχής, συνεχίζει μετά προς Καστρίτσα και Κουτσελιό, περνάει από Νεοκαισάρεια, από Αμπελειά και Κοσμηρά. Στο ύψος του κόμβου της Δωδώνης ανεβαίνει και περνάει μεταξύ Εγνατίας και Κωστάνιανης. Κατόπιν, ο αγωγός ακολουθεί κατά πόδας την Εγνατία μέχρι την Παραμυθιά. Εκεί στρίβει προς Μαζαρακιά, Μαζαρακιά και Καρτέρι, για να καταλήξει στη θέση «Βαρικό» της Πέρδικας όπου προτείνεται να γίνει ο σταθμός συμπίεσης.Σημειωτέον ότι μέχρι πρόσφατα, το θέμα του αγωγού αφορούσε μόνο τους Θεσπρωτούς, οι οποίοι εδώ και τρία χρόνια διαφωνούσαν με τις προτεινόμενες θέσεις για τον σταθμό συμπίεσης και την προσγιάλωση. Το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΠΕΚΑ) τελικά έκλεισε προεκλογικά το θέμα με την έγκριση της προμελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Για τις εγκαταστάσεις του σταθμού συμπίεσης προτείνεται η θέση «Βαρικό» και για την προσγιάλωση η θέση «Ομπρέλα 2» -και οι δύο εντός της πρώην πια κοινότητας Πέρδικας. Η απόφαση προκάλεσε αντιδράσεις στη Θεσπρωτία οι οποίες οδήγησαν σε παραίτηση των μελών της τοπικής οργάνωσης του ΠΑΣΟΚ στην Πέρδικα.Πίσω στον νομό Ιωαννίνων, η μόνη αρχή που έχει αντιδράσει μέχρι τώρα είναι η πρώην δημοτική αρχή του Ανατολικού Ζαγορίου. Ο πρώην δήμαρχος Βασίλης Σπύρου έχει στείλει ήδη στον Διαχειριστική Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) την εναλλακτική πρόταση (η οποία παρεμπιπτόντως έρχεται σε συμφωνία με την εναλλακτική χάραξη που προτείνει η μελετητική εταιρία) , έχοντας και τη σύμφωνη γνώμη του νυν πια δημάρχου Ζαγορίου Γαβριήλ Παπαναστασίου.Αντιδράσεις αναμένονται και από τον νέο δήμαρχο Μετσόβου Νίκο Τσομπίκο, ο οποίος όμως μέχρι στιγμής δεν έχει επίσημη ενημέρωση για την ύπαρξη εγγράφου με την προτεινόμενη χάραξη. Και ο διευρυμένος νέος δήμος Ιωαννιτών φέρεται επίσης να μην έχει καμία ενημέρωση επί του θέματος.
Θα είναι υπόγειος, αλλά… θα φαίνεται
Το έργο του χερσαίου ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στη Θεσπρωτία (το υποθαλάσσιο τμήμα από τη Θεσπρωτία θα καταλήγει στο Οτράντο της Ιταλίας). Το μήκος του δε, θα είναι 568 χλμ., ενώ η διατομή του ένα μέτρο. Σε γενικές γραμμές, η όδευση του αγωγού εντός του νομού Ιωαννίνων ακολουθεί εκείνη του οδικού άξονα της Εγνατίας. Ωστόσο σε αρκετά σημεία υπάρχουν σημαντικές παρεκκλίσεις, όπως στην περίπτωση της λίμνης Παμβώτιδας, όπου ο αγωγός τοποθετείται στο όριό της. Ο αγωγός θα είναι υπόγειος σε όλο του το μήκος, αν και η παρουσία του θα είναι εμφανής. Κι αυτό επειδή προβλέπεται τοποθέτηση του αγωγού σε βάθος τουλάχιστον δύο μέτρων και επίχωσή του με ελάχιστη κάλυψη του αγωγού περί του 1,5 μέτρου.
ΠΗΓΗ: ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ
Θα είναι υπόγειος, αλλά… θα φαίνεται
Το έργο του χερσαίου ελληνοϊταλικού αγωγού φυσικού αερίου θα ξεκινά από την Κομοτηνή και θα καταλήγει στη Θεσπρωτία (το υποθαλάσσιο τμήμα από τη Θεσπρωτία θα καταλήγει στο Οτράντο της Ιταλίας). Το μήκος του δε, θα είναι 568 χλμ., ενώ η διατομή του ένα μέτρο. Σε γενικές γραμμές, η όδευση του αγωγού εντός του νομού Ιωαννίνων ακολουθεί εκείνη του οδικού άξονα της Εγνατίας. Ωστόσο σε αρκετά σημεία υπάρχουν σημαντικές παρεκκλίσεις, όπως στην περίπτωση της λίμνης Παμβώτιδας, όπου ο αγωγός τοποθετείται στο όριό της. Ο αγωγός θα είναι υπόγειος σε όλο του το μήκος, αν και η παρουσία του θα είναι εμφανής. Κι αυτό επειδή προβλέπεται τοποθέτηση του αγωγού σε βάθος τουλάχιστον δύο μέτρων και επίχωσή του με ελάχιστη κάλυψη του αγωγού περί του 1,5 μέτρου.
ΠΗΓΗ: ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ
ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΣΤΟ: http://epirusgate.blogspot.com/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου